Review LowePro Photo Sports – camera- en wandelrugzak in een

door bergfamilie

Omdat wij bijna altijd onze fotocamera meenemen wanneer we er op uit trekken, gingen we deze zomer op zoek naar een camerarugzak. Een waarin we onze camera veilig op kunnen bergen, maar ook essentiële zaken zoals eten en drinken en wat extra kleding kunnen inpakken. Na lang zoeken viel onze keuze uiteindelijk op de LowePro Photo Sports. Een outdoor rugzak met een speciaal compartiment voor het opbergen van een fotocamera. Of dat een goede keuze was? Dat lees je in deze uitgebreide review.

Camera rugzak voor outdoor gebruik.,

Camera rugzak voor outdoor gebruik.,

Samenvatting review: LowePro Photo Sports camera rugzak

Inhoud : verkrijgbaar in twee maten: AW 300 (ongeveer 30 liter) en AW 200 (ca. 20 liter)
Gewicht (leeg): 1.200 gram (lichtgewicht!).
Materiaal: nylon en polyester.
Geschikt voor: wandelen (dagruzgak), skiën en andere outdooractiviteiten.
Wat is leuk: extreem comfortabele camerarugzak voor outdoor gebruik.
Wat is minder: slecht verkrijgbaar.
Kopen: online voor ca. 160 euro.

Review LowePro Sports camera rugzak

Review LowePro Sports camera rugzak

Volledige review: LowePro Photo Sports camera rugzak

Het is niet zo eenvoudig om een fijne cameratas te vinden die ook nog eens geschikt is voor outdoor gebruik. De meeste cameratassen zijn ontworpen voor het vervoeren van (zo veel mogelijk) camera-apparatuur, maar zijn veel minder geschikt om lange wandelingen mee te maken. Deze rugtassen bieden veel ruimte voor camera’s, lenzen en zelfs een drone, maar hebben maar weinig ruimte voor essentiële zaken zoals een regenjas, drinkfles of ehbo kit. Bovendien zijn ze vaak niet bestendig tegen een fikse sneeuw- of regenbui . We waren daarom blij dat we in onze zoektocht de LowePro Photo Sports tegenkwamen. Deze outdoor rugzak heeft een speciaal opbergvak voor de camera, maar heeft ook alle features die je van een goede wandelrugzak mag verwachten. Wij werden vooral overtuigd door onderstaande video waarin alle features van de rugzak worden uitgelegd.

Speciaal opbergvak voor de camera

De belangrijkste feature van de rugzak is het speciale opbergvak voor de camera. Onderin de rugzak is een deel van de rugzak speciaal ingericht voor het opbergen van een camera. Dit vak is groot genoeg voor om een spiegelreflex camera met behoorlijk lens in op te bergen. Omdat het vak voorzien is van een stevige padding, zit de camera hier veilig opgeborgen. Het fotovak zit met klittenband bevestigd, maar is ook te verwijderen, waardoor er een ‘normale’ wandelrugzak over blijft.

Het handige opbergvak van de camera.

Het handige opbergvak voor de fotocamera.

Makkelijk toegang tot de camera

Het cameravak is via een rits aan de zijkant makkelijk toegankelijk. We hoeven de tas niet eens van onze rug af te halen om er bij te kunnen.

Meer dan genoeg opbergruimte

Onbedoeld slepen we behoorlijk veel spullen mee wanneer we gaan wandelen. Een regenjas, warme kleding, eten drinken, een hoofdlampje en nog veel meer handige dingen (lees voor het volledige overzicht onze wandel checklist). Daar bovenop komen nog eens de zaken die we nodig hebben om te fotograferen: filters, een extra batterij, flitser, statief en eventuele extra lenzen.

De LowePro Photo Sports is verkrijgbaar in twee maten: de AW 300 met een inhoud van ongeveer 30 liter en de AW 200 met een inhoud van ongeveer 20 liter. Wij hebben gekozen voor de AW 300. Hierin kan eigenlijk alles mee. In het opbergvak is ruimte genoeg voor een extra jas, muts, eten en zelfs een kleine (toer)skihelm. Heb je dan nog meer ruimte nodig, dan biedt het flexibele voorvak nog veel opbergruimte. Zelf stoppen we hier vaak een thermosfles in. Maar het bied ook voldoende ruimte voor een statief en/of een warme midlayer. Daarnaast is er een relatief groot opbergvak bovenop en zitten er kleinere vakken op de heupband.

Lichtgewicht en draagcomfort

De eerste keer dat we de LowePro Photo Sports passen, lijkt het alsof de rugzak veel te kort is. De heupband zit ongeveer bij onze navel, waardoor het alle behalve comfortabel aanvoelt. Toen ontdekten we dat er aan de bovenkant van de schouderbanden riempjes zitten waarmee de rugzak goed ingesteld kan worden. Na het instellen zit de rugzak zelfs zo comfortabel dat hij een hoge score zou scoren in onze wandelrugzak test.

De rugzak is zo ingedeeld dat je het gewicht nauwelijks merkt. Dat zal ongetwijfeld ook komen door het relatief lage eigengewicht van de tas. Die weegt namelijk maar 1.2000 gram.

Deze rugzak zit erg comfortabel.

Deze rugzak zit erg comfortabel.

Veel extra features

Op de LowePro Photo Sports zitten ook nog een aantal handige features. Zo zitten er overal lussen en bandjes. Handig voor het meenemen van wandelstokken of een statief. Er is een speciaal vak voor een camelbag. En niet te vergeten een praktische regenhoes om je kostbare camera te beschermen.

Conclusie review Lowepro Photo Sport outdoor- en camerarugzak

Ben je op zoek naar een camerarugzak om je camera veilig in op te bergen, maar ook essentiële zaken voor outdoor activiteiten in mee te nemen, dan kunnen we deze rugzak echt aanbevelen. De camera is makkelijk in en uit de tas te halen. Er past veel in en het draagcomfort is erg hoog. Wij hebben geen spijt van onze aankoop 😉 De volledige naam van de rugzak die we getest hebben is trouwens ‘Lowepro Photo Sport BP 300 AW II’.

verder lezen op bergfamilie.nl

Laat een opmerking achter..

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.